Det er ikke nogen hemmelighed, at det ikke er alle PRO medlemmer, der får lige stor glæde af alle deres fordele. Det er selvfølgelig ærgerligt, og jeg vil i denne guide forsøge at hjælpe dig med at optimere din profil, og derved få flere bookingforespørgsler.
Fyld din profil!
På Eventzonen er nogle af de vigtigste parametre for at blive vist øverst i søgeresultatet, at man har udfyldt alle elementer på sin profil, så brugerne har nogle værktøjer at vurdere ud fra. Der er indrettet et pointsystem, som giver X antal point for video, billede, lydklip osv. Dog vil det ikke gøre en forskel om du har 1 eller 2 videoer, 1 eller 3 lydklip osv. Så derfor vil det være en fordel at udnytte abonnementets muligheder fuldt ud.
Se dine muligheder her
Profilbillede
Det første, der falder kunden i øjnene, er dit profilbillede. Derfor kan du sagtens have adskillige videoer og lydklip uden at få en eneste bookingforespørgsel, hvis profilbilledet ikke er godt. I enkeltstående tilfælde ser jeg faktisk profiler uden video og lydklip, som får en del forespørgsler ene og alene fordi de har et godt profilbillede. Derfor kan det anbefales at få en professionel fotograf til at tage det – det betaler sig!
Se dit profilbillede her
Galleribilleder
Som PRO medlem kan du have 12 galleribilleder. Sørg for at de giver kunden et godt indtryk af, hvad du/I leverer når du/I optræder. Derfor er det også essentielt, at billederne er varierede. 5 billeder med stort set samme indhold, vil være langt fra optimalt, og bør i stedet indeholde forskellige scenarier fra din/jeres optræden.
Se dine galleribilleder her
Videoklip
Med et PRO abonnement har du mulighed for at have ubegrænset antal videoklip på din profil. Video vægter højt for din placering i oversigten/søgeresultater, og er nærmest et “must-have” i jagten på flere bookingforespørgsler. Jeg oplever, at mange kunstnere bliver skræmte, når de hører om videoklip, og tror at de skal have fancy videoer optaget med flere kameraer og professionel klipning – alt dette er selvfølgelig det mest optimale, men bestemt ikke et must. Et slideshow fra din/jeres optræden med livebilleder og baggrundsmusik (evt. livemusik) er bedre end ingen video. Jeg ser adskillige profiler med sådanne videoer få mange bookingforespørgsler.
Har du flere videoer på din profil, så upload den mest “sælgende” video til sidst, da det er den video, som bliver vist til venstre på profilsiden – og vores statistik viser, at det er videoen til venstre, som bliver afspillet mest.
Lydklip
PRO medlemmer kan have ubegrænset antal lydklip, som også bidrager til en højere placering i oversigten/søgeresultatet. For at give kunden et dækkende billede af dit/jeres repertoire, bør du komme så vidt omkring som muligt. Desuden kan det anbefales at lave medleys sat sammen af små brudstykker af dine/jeres musiknumre – f.eks. et “Dinner medley”, et “Rock medley” osv.
Profiltekst
Du har både mulighed for en kort og en lang profiltekst. Den korte vises øverst til højre på profilen og skal være en appetitvækker, som gerne skulle få kunden til at scrolle ned og læse den lange profiltekst, se videoer osv. I den korte profiltekst er der begrænset plads, men i den lange profiltekst kan du skrive ubegrænset. Når du skriver din tekst, så vær opmærksom på at flette de søgeord ind, som du gerne vil findes på. Spiller du f.eks. på savblad og skriver ordet “savblad” i din tekst, så vil kunder, som via Eventzonens søgefelt øverst til højre, få dig med i søgeresultatet, når de søger på savblad. Sørg dog for at dine søgeord falder naturligt ind i teksten, så teksten er interessant at læse.
Pris
Det at have udfyldt sit prisniveau har faktisk også en betydning for din placering i oversigten/søgeresultatet, men mere vigtig så vil du blive vist i oversigterne/søgeresultaterne, når kunderne filtrerer efter prisniveau. Det vil du IKKE, hvis du ikke har udfyldt din pris.
Det er vores erfaring, at kunderne er meget prisfikserede. Derfor kan du komme til at skræmme kunderne væk, hvis du fx. har en for høj top-pris. Hvis I fx. er et band og selv har anlæg op til 150 personer og derfor skal leje anlæg ind ved flere personer. Så er det bedre at skrive prisen op til 150 personer som top-pris – og så skrive sig ud af det i profilteksten, at ved flere end 150 personer kommer der tillæg til leje af anlæg. Eller sætte varigheden ned, så prisen også kan sættes ned. Det skal lige understreges at dette ikke er en opfordring til at skrive en for lav pris, men blot for at fortælle at prisen kan præsenteres på flere måder uden at det er forkert.
Varighed
Udfyld også altid feltet med varigheden af din/jeres optræden. Det giver information til kunden – og er også en parameter, som får din profil højere op i oversigterne/søgeresultaterne.
Jeg håber ovenstående guide, kan hjælpe dig med at få endnu mere ud af din Evenzonen profil – og jeg sidder klar på mail og telefon 30222444, hvis du har brug for hjælp.
/Mogens Birk